Sunday, July 7, 2019

sia-sia

sia-sia
banyak waktu yang aku biarkan berlalu sia-sia

memikirkan seseorang yang aku kira hanya bertepuk sebelah tangan

aku cuma melukut di tepi gantang

kehidupan aku
banyak dihabiskan untuk orang lain

tapi,
jika nawaitu tu betul, insyaAllah, Allah takkan biarkan ia sia-sia

aku tiada cinta
kerana mengharap balasan penghargaan

sedangkan cinta itu
adalah tentang sanggup berkorban
hanya kerana ingin mencinta
bukan memikirkan tentang balasan

Allah
semoga ini menjadi asbab
aku hanya ingin meraih cintaMu
bersandar hanya kepadaMu
sentiasa memikirkanMu
merindui untuk saatnya melihat wajahMu
bergelumang tenggelam dalam cinta hanya kepadaMu

berhenti mengharap pada manusia
kerana ia hanya berbalas luka dan lupa
sedang insan lain bergelak tawa bersama yang lain
aku masih bodoh setia dan terus setia
padahal ia cuma manusia penuh kelemahan dan alpa

nawaitu
lillaahi taala.